fredag 8 januari 2010

Vad vore en bal på slottet

Jag hoppas verkligen att det blir en studentbal i år. För jag tänker satsa på klänningen men innan dess blir det mycket gråt och ångest över alla fina klänningar som inte passar. Just nu sitter jag och kollar efter klänningar och butiker här i Poznan det går inte så bra jag misstänker att alla butiker säljer för små storlekar men hittade en utanför stan som kanske syr fint och efter mått. Funderar även på att kolla om min moster har någon användbar klänning över (vi har typ samma storlek fast hon är kortare, samma med mormor ändå praktiskt) Som ni ser så har jag fallit för färgen ljusrosa/puderrosa senaste tiden.

Ja jag vet att klänningarna inte är särskillt diskreta(utom den i mitten kanske)

Om jag nu skulle tvingas ge upp hoppet om en fin balklänning är mitt andra alternativ en fin korsett och någon form av vid kjol till detta. Gärna med tyll...lättare att sy upp kjol än en hel klänning och skonsammare för plånboken skulle jag tro.


Hittade en sida med massa fina plus size klänningar (eller ja jag tror alla kan fås i plus size) http://www.promdressshop.com/ men jag har fortfarande inte fattat det här med Amerikatg och tull :( Ska kolla på torrid också dom har något fint ibland. I´m a big big girl in a big big world känner jag just nu.

1 kommentar:

  1. Du kommer säkert att hitta en jättefin klänning, men som sagt det är bra att vara ute i tid.

    Kolla på ebay också, där kan man hitta en del fina klänningar. KRAM

    SvaraRadera