söndag 17 januari 2010

IT´S LIKE KISSING A PEANUT

Har haft en fin helg med min pöjk. Lägenhetssökandet har fortsatt och vi har hittat en underbar lägenhet nära lidl i malmö vid södervärn. Tyvärr är det en bostadsrätt och Nicklas förstår inte att banken inte vill låna ut pengar till någon som inte äger något. Det är synd. Men den 24/1 ska vi på visning iallafall. Jag sörjer lägenheten med mitt csnlån och nicklas lön skulle vi haft 21 000 kr över i månaden efter hyra där värme,vatten och bredband ingår. Livets suger och jag är kass i magen.

4 kommentarer:

  1. Men har han inte fast jobb eller nåt? För då kan han låna pengar på banken...om dom tycker att han har råd vill säga...dom har ju nåt särskillt sätt att räcka ut sånt där på..och en egen uppfattning om hur mycke man ska ha kvar i månaden när allt är betalt, deras ide är att man ska ha mycke mer än man behöver..
    Men ni kan ju kolla, antar ju att han har nån bank å förvarar pengar på!
    Södervärn är fint, brukar finnas fina lägenheter där! Vi hittade en as fin men den han bli såld innan vi han kolla...

    SvaraRadera
  2. Jo han har fast jobb, med bra lön tycker jag (typ 23 000 innan skatt och han är inte fullbetald än), är rädd att banken kommer att vara dissig han äger ingenting och har inga pengar sparade trots att han har haft fast jobb i ca 2,5 år med några månaders avbrott då han varit arbetslös. Jag ska få honom att prata med banken, kanske hans föräldrar kan gå i borgen för honom. Där verkar finnas många fina lägenheter ja :) var är det ni bor egentligen? Jag är helt nojjig över att missa drömlägenheten ...eller kanske att jag hittar den och inte har råd.

    SvaraRadera
  3. Men vi hade inte heller sparat något och hade inget som vi äger heller, iallefall inte av värde...bara skulder...Och det funkade iallefall!
    Å tjänar han så pass så bör det gå! När vi köpte lägenheten i stockholm som vi hade innan gav vi en miljon och då sa banken att det va max vad min fru fick låna..å hon tjänade typ 22 000. Så då borde han få låna!
    Vi bort på amiralsgatan, förbi nobeltorget. Det är ju en lång gata,,,men vi ser rosengård från balkongen...inte så spännande...hade velat bo närmare Möllan..men det va mycke dyrare då när vi letade..nu har det väll jämnat ut sig..men vi bor egentligen ok här, det tar ju max 10-15 minuter att gå till möllan...

    SvaraRadera
  4. åh jag ska försöka vara positiv alltså! :D Ah haha men man är väll lite lat jag är iallafall så då är 15 min gång långt xD Fast det egentligen är nära

    SvaraRadera