tisdag 25 maj 2010

Working 9 to 5... eller?

Idag hade jag mitt livs första jobbintervju. Var inte alls beredd på den, då det blev bestämt i förmiddags att den skulle bli av och mitt sinne var inställt på Naturprovet. Intervjun gick okej, fast fanns frågor om mig själv jag önskat att jag hunnit ställa in mig mentalt på och förbereda mig på. Skulle göra en "övning" som var att gå fram till folk under 10 min och be om underskrifter och be dem skriva sitt intryck av mig.  Alla skrev "trevlig" tror jag, men många skrev även nervös, men det var jag också så det är lugnt.   Men man lär sig av sina misstag, på fredag har jag en annan intervju, då ska jag förhoppningsvis hinna förbereda mig bättre man ska inte älta sina misstag utan göra något bra av dem.
Fast jobbet hade varit kul ser det nästan mer som volontärarbete än jobb, eller kanske volontärarbete som ger arbetslivserfarenhet. Vet inte vad jag ska söka för mer jobb, önskar att jag hade tåligare rygg då skulle jag kunna lyfta tunga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar