fredag 18 december 2009

Snökaos

Idag har faktiskt varit en rätt dålig dag. Det började med att ta sig upp ur sängen och genom snön till busshållplatsen. Bussen var sedan ca 15 minuter sen, stressa smått genom snön i västra hamnen för att ta sig till den sämsta julavslutningen i mediegymnasiets historia. Det kommer aldrog bli sig likt nu när syntharen har slutat. Efter en avslutning med kakor och en kommentar från Tove ”Vad gullig du ser ut i din mössa och halsduk så ihoptryck” och Spokes instämmande ord ”Ja det ser ut som när man vill trycka på fjärrkontrollen på TVn för att ändra inställning” begav jag och Tove oss till ”Matton” jag köpte en tuschpenna till mina försenade julkort. Begav mig mot centralen för att möta Ida eftersom vi skulle på vintersko jakt. Efter många timmars sökande insåg vi att en person som vore ett mellanting i fötter mellan oss skulle vara perfekt (hon har storlek 37 jag har ca 42). Jag hittade som sagt inga vinterskor men dessa klackskorna köpte jag som faktiskt passade på längd och bredd! Men är inte säker på om jag ska behålla dem eller ej. I-landsproblem as usual. Men dagen har faktiskt inte bara varit dålig men jag är en klagare,det har varit trevligt att återse klassen och att umgås med Ida och få tänkta tillbaka på hur det var innan. Sedan var ju en annan sak som var bra att jag köpte 8 par sköna strumpor för 99kr och 2 par leggins (som är för små men ändå)för 35 kr styck. Nu väntar jag på pojken som är min vän och hoppas att han har baconchips med sig<3

På bilden är det de nya skorna och ett par av legginsen.

1 kommentar: