fredag 30 oktober 2009



Idag insåg jag att alltför många av mina kläder är trasiga som denna gråa klänningen, jag är så himla orädd om mina kläder borde ha overall på mig alltid. Mamma köpte denna paljett saken( vad ska man kalla det? Hon kallar det bolero...) på H&M till mig, det fina med H&M i Polen är att det inte är lika poppis som i Sverige och man kan t om hitta kläder på rea i de större storlekarna (44/46) som vanligen bara finns kvar i storlek 34/36 i Sverige. Dock var dagens köp inte på rea men det kändes som ett fint köp, gillar när man kan ha storlek 44(eller var detta en 46...) Jag måste sätta stopp för mig själv och glitterkläder nu. No more glitter for me. 
Efter att ha vart och shoppat så hälsade vi på mormor på sjukhuset, fast det var inte så trevligt mest för att allt med övningskörning och min vikt och annat kom upp. Mormor är själv överviktig och har varit lite kraftigare hela sitt liv, hon tjatar hela tiden på att vi sak gå ner i vikt tillsammans och idag sa hon ” Du är smart, snäll, snart är du smidig” jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, jag menar jag trivs med mig själv men inte när folk ska påpeka hela tiden att det är fel av mig att gilla mig själv. 

Aja men nu ska jag tvätta mina fötter för dom luktar riktigt illa efter hel dag i vinterskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar