tisdag 10 november 2009

Nytt gammalt

Idag tog jag med mig en matlåda men senare beslutade jag mig för att hänga med Maja och käka på någon av lunds skolor(Katte helst närmast och godast sägs det) då maten där är riktigt god jämmfört med malmös. Men när vi kom till Katte var det helt mörkt och vi insåg att de precis som Vipan har D dag eller studiedag. Ringde Lina och visade sig att spyken också var lediga lite konstigt att första dagen jag har mat med mig är dagen då ingen skolmat serveras. Men nog om detta, påväg till min matlåda gick jag in på Erikshjälpen och köpte mig ett par sköna herrskor för 80 kr och några allerstidningar från 1947. Reklamerna på den tiden var helt annnorlunda än idag man märker verkligen att marknadsföring var inget man satsade stort på. Ska nog skanna in några av annonserna för att visa, finns ett märke som har ganska roliga annonser tror att de tillverkade tandproteser eller limm.


"Nya" skorna och tidningarna

4 kommentarer:

  1. fina skor och fina tidningar!

    SvaraRadera
  2. Danke, fast trodde skorna skulle vara snyggare till strumpbyxor och klänning än vad de är :(

    SvaraRadera
  3. Snygga skor!
    Är du alltid nöjd över dig själv eller vill du ändra på något ibland?

    SvaraRadera
  4. Tack ellen!
    Hm alla vill vi ändra något med oss själva någon gång skulle jag tro? Men jag är faktiskt nöjd med mig själv mer än nöjd faktiskt något som många i dagens samhälle inte vill förstå.

    SvaraRadera