torsdag 8 oktober 2009

Ibland önskar jag att jag vore en sån där brud, ni vet vilken sorts brud jag menar, en smal med ofta överdimensionerade bröst eller blont hår. Som får allt gratis när hon går till krogen. Tidigare idag läste jag att Dessie hade frågat sina läsare hur mycket de spenderar på en kväll ute. Svaren från killarna när jag kollade lite snabbt var ca 2000 kr medan många av tjejerna sa "200-500kr men killarna brukar bjuda mig". Är det bara jag som känner att det är lite stenålder över det? När jag får ett jobb så ska jag bjuda män på drinkar bara för att krossa könsidealen. Fast det är ja kanske för snål för...men nej det är det värt. Det är mitt sätt att ändra världen på. Sen så önskar jag att jag var en sån där jobbig person som tar för givet att alla vill hjälpa mig trots att de inte gynnar dem utan bara är jobbigt för dem, en som tjatar och som utnyttjar folk. Det känns som att sådana människor kommer längre i livet. Men tyvärr jag har till och med svårt för att ringa mina föräldrar eller pojkvän för att be om skjuts när bussen inte går längre. Medan andra tar detta för givet eller lånar bilar hej vilt. Hatar sånt, hatar folk som tar saker för givet, hatar folk som tror att världen kretsar kring dem.


Imorgon är det sälskådning och ikväll ska jag cykla runt i hela lomma för att få tag i olika sorters regnkläder om jag inte får se några jävla sälar så blir jag arg.

2 kommentarer:

  1. det önskar jag med.
    fick du se några sälar?

    SvaraRadera
  2. Fick inte se npgra sälar men dagen var finare än väntat ändå

    SvaraRadera