söndag 28 februari 2010

Smile Like You Mean It

En random bild på mig när jag försöker hålla humöret uppe.
De senaste dagarna har varit en blandning av Eufori och misär. Min rygg har gjort ondare än på länge men imorgon ska mamma ringa och boka en kiropraktortid åt mig. Känner jag min kropp rätt försvinner smärtan bara pga tiden är bokad trots att den varit konstant sedan oktober.
 Jag har skickat iväg jobb ansökningar och i veckan ska det sökas fler, då blir det inom vården ska bara klura ut hur och var man skickar dessa. Bilden togs faktiskt av Nicklas då vi tog lite CV bilder och nej detta va inte den jag har i mitt CV(kan säga att man ser lite mycket boobs på bilden fast det var med meningen, fick ju "betala" fotograferingen på något sätt ). Idag berättade han att han inte kände sig duktig på sitt yrke. Detta händer ibland. Jag kan inte tackla sådana problem, min första instinkt var att få ur honom vad han hade velat jobba med istället. Sedan letade jag fram lite KY utbildningar i skåne åt honom, två av dem blev han mycket intresserad av (förutom spelutvecklandet). Så kanske vi får leva studentlivet tillsammans... fast vi har inte riktigt förstått hur studenter klarar sig ekonomiskt. Han tyckte att jag skulle bo kvar om vi gör slut(när vi pluggar) det tyckte inte jag, sen kompromissade jag och började planera hur vi ska göra isåfall. Fint att jag planerar regler för boendet om vi gör slut innan vi ens flyttat ihop. Jag hoppas verkligen att han kommer att göra något han tycker är kul, något han trivs med. Själv vet jag inte längre, dissade helt socionomutbildningen fast sen träffade jag trevliga killen på rimi (haha ja vet inte vad han heter, men han är alltid trevlig) och han trivdes med socionomlinjen. Kan man inte jobba som...faktasökare på internet för det gillar jag att göra.
 Nu ska jag proppa mig full med polska värktabletter och lägga mig, imorgon är det skola och förhoppningsvis en lagad mac. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar