onsdag 2 september 2009

Got the body if you want it

Jag vet inte hur mycket jag väger. Jag vet inte hur stor jag är och vilken klädstorlek jag har. Jag handlar på Gina, Monki och H&M, jag har den största storleken alltid (eller ja inte på bib och liknande) men det säger inte så mycket. Jag har kläder i storlek S(dock från zizzi men man vill ju skryta lite),M,L ,XL, XXL, XXXXL klänningar i storlek 42 och byxor i storlek 52. Stretch är min bästa för det är det som räddar mig undan fula kläder med passform som en sopsäck. Min TV sa nyss till mig(alltså sa någon på kanal 5 det som hade gjort en gastric bypass) att alla som är överviktiga och påstår att de är nöjda med sin kropp ljuger. Jag vet inte om min tv ljuger, det känns som jag har skrivit om detta innan kanske för att jag redan har gjort det, kanske för att TVn har varit elak innan. Nä men ärligt talat jag funderar på detta ibland jag vet inte om jag trivs med min kropp eller om jag misstrivs. Fast egentligen känner jag mig ganska neutral i ämnet tror jag, jag bryr mig helt enkelt inte.
Det känns konstigt att förväntas att man ska misstrivas av så många när man faktiskt trivs, sen så lever jag väll i viss förnekelse för i mitt huvud är jag smalare än vad jag är i verkligheten. Jag vet inte ens varför jag skriver om detta, eller jo det gör jag för jag ska beställa kläder från evans, kläder som är fina, lite för dyra, kläder som inte består av strech men ändå passar och om jag råkar ta fel storlek är alldeles för stora. Man kanske borde gå ner i vikt, men att tänka sig ett liv där jag skulle gå hungrig konstant typ och inte kan tröstäta potatis känns konstigt.
Ett liv som en typisk storlek medium känns overkligt och inte jag. Min övervikt känns som en del av mig som en ”stil”, ett statement för ”Fat is the new punk” se bara på K-fed han gick upp i vikt och media rasar. Hur kan det vara så chockerande att ha några extra kilon att bära på? Fan att man inte kan vara större och få ha ”moderiktiga” kläder, fan att det har varit så länge vilket resulterar i att seondhand fynd inte existerar i min värld. Det är inte konstigt att folk tittar snett på många överviktiga om dom tvingas att klä sig i dom kläderna som finns ute på marknaden. Någon gång i mitt liv ska jag lära mig att sy men tills dess är strech min vän.
Ännu ett oviktigt och osammanhängande inlägg men känns bra att skriva av sig. Nu ska jag Borta tänderna, titta på tv och sedan är det dags att nanna. För imorgon ska arbetet redovisas och då ska jag vara på topp (bunkrat med kladdkaka)

2 kommentarer:

  1. Så du var inte med när dom lagstadgade att alla som väger 80 eller mer ska gilla att gå runnt i begea ica-påsar?

    MAAAAAAAAAAAAHHH! Jag blir ark på att du inte får dina kläder! Om jag kunde sy skulle jag sy dej till trollkarl! eller pacman! Eller vad du vill!

    Och du ska veta att på min skola i stan, där står rapparna i cirklar och rappar om att dom är fetast. Dom vill jättehjärna vara fetast. Dom blir jätteglada om man kallar dom feta :)

    Och du är jättefin, så det så! Fett är hipphopp! LAGRA FETT! Var stolt över att vara snygg, man får mindre canser då! Eller nått, men jag kanske har svinis-influensan så vad vet jag?

    Det är ebba som skriver och saknar sin gnet btw! Jag har också en blogg som heter www.hesaburgerqueen.blogspot.com kan du bli min ven? Jag vet inte hur man gör:(

    SvaraRadera
  2. Tyvärr jag var inte med under den omröstningen (jag tror dock det var en diktator alá Hitler eller Bingo Rymeé´r som bestämmde detta).
    Haha sånna tjockisar gillar vi :) Jag vet inte vad jag ska svara på allt (misstänker att du inte kommer att läsa detta för ingen av oss vet hur blogspot funkar) Men du är fin som en gardin! jag saknar dig med ebbi, har din malmö helg varit än?

    SvaraRadera